Nu drar kylan in.

God eftermiddag denna fredag. 
Tänk att det redan är första december imorgon. Första "riktiga" vintermånad börjar, första luckan i adventskalendrarna ska öppnas, första tv kalendern visas och för många anländer den första julkänslan. 

Imorgon var planerna att baka för hela slanten, lussekatter, pepparkakor, knäck och annat gottigt julegodis för att njuta av att julen snart är hos oss - ja, kanske to.m en julgran skulle tas hem men tyvärr ändrades planerna. 
J kom hem från arbetet trött, huvudvärk, illamående och (fortfarande) ont i sin rygg så det blev ingen handling, inga ingridienser till allt julbak och så ska min far iväg ikväll så kunde inte åka snålskjuts med honom in till stan heller. Ack ack ack men så är det. Får hoppas att gubben min är kry till söndag i varje fall så vi kan köra den vanliga handlingen i varje fall -  å andra sidan bor vi ganska nära en ica butik så... 
Det löser sig kanske ändå. 

Idag fick jag glutta i PartyLites vårkatalog och jag blev genasr förälskad i dessa vackra ting. Och till min förtjusning var där allt lite dofter som jag redan har hemma och lite annat, men givetvis en hel massor med nytt som ska vistas hos mig inför visningar. Rena julafton! Haha. 
Även om jag inte är tio i topp konsult, älskar jag att visa upp produkterna och prata om de när jag får chansen. Dessutom älskar jag det så att jag får ta hem massor vackert gör mig bara glad.. 

Men nu ska jag inte skriva mer för jag tappade lusten till det. Kallt och kyligt. Vintern är hära... 

Kommentera här: