En kopp kaffe & lite vår till det.

Påsken är förbi och likaså mannens ledighet. Snart tar även barnens ledighet slut för denna påsk. 
Det var tänkt att de skulle få påsklov från tisdag till torsdag, men då jag förra veckan fick en
ny kund blev det istället tisdag och onsdag bara som de fick ledigt. Men det går nog ingen nöd på 
de barna när de får vara på fritids. Som de sett fram emot det! 

De nya kunderna verkar väldigt trevliga och förstående, men jag tar inte ut någonting i förskott än. 
Vi vet ju hur snabbt det kan ändras så vi får se hur det går under morgondagen när jag ska dit och städa.
Veckostädning ska de ha, en gång varje vecka och jag ska göra mitt bästa.
Som jag gör varje gång i och för sig.. 
 
Annars njuter jag till fullo av den fina våren och idag med en kopp kaffe. Dock blåser det något förbaskat idag!
Vem beställde blåsten kan man ju unda?!

D har fått utegångsförbud eller i varje fall att få vara själv ute, utan en vuxen. Han har inte lyssnat på vad vi har sagt och
varit lite busig/elak/pojkstreck, därav blir det konsekvenser.  Tråkiga konsekvenser för hans del men han måste lära sig!
Denna gång trot jag att det bet lite på honom. 

I förrgår beställde jag resan som familjen minus en ska göra om ca en månad. 
Vi ska till vårt andra hem! Som vi längtar!!!  Dock ska inte P med för hon ska ut på andra äventyr.
Lite fuskigt, men vi valde att ta med D på lite annat då han ofta hamnar utanför.. Ledsamt nog..
Men han tycker det ska bli roligt att få komma iväg och få umgås med sin kusin Viktor. 
Även om han är 10 år äldre så tycker D att han är grym, hihi. 

Nu ska jag börja förbereda maten för idag ska gubben min och D ut och fiska igen. 

Kommentera här: