Hemsk halsbränna.

Inatt har jag endast sovit i två ½ timme, har haft sådan hemsk halsbränna så att jag inte kunde sova.
När klockan var fyra bestämde jag mig för att gå upp och försöka hitta någonting som hjälper imot halsbränns.
Jag hittade en tråd på familjeliv.se och där stod det att mjölk hade hjälpt en del så jag testade,
men det har inte hjälpt mig - än - . Annars var det tabletter som Lozec Mups, Reene etc etc som skulle hjälpa,
men jag har inget av det hemma, så vad gör man? Jag sitter här med en extrem halsbränna, kan inte sova och
ska egentligen upp halv sex för jag och sambon ska på möte klockan nio till elva.
Jag har inte en aning om hur jag ska orka med hela dagen med så lite sömn,
kommer nog bli att jag får lägga mig ett tag mitt på dagen. Dock gillar inte min partner det
så han kommer säkert säga nej till den saken och då måste jag helt enkelt hålla mig vaken
- inte världens enklaste sak -. Fy vad jag ogillar halsbränna!!
Speciellt när den slår till mitt i natten och man inte kan göra ett dugg emot saken.
Ska se om det kanske finns någon annan hemmakur mot det. Annars får jag ta dagen som den kommer!

Ska uppdatera er lite om lördagen, eller helgen överhuvudtaget.
I fredags åkte jag och älskling ut till min far och sov där,
vi tyckte alla att det skulle bli bättre eftersom jag skulle på festen på lördagen och
det är närmare från min far och lite onödigt för honom att åka ifrån Vimmerby och hem igen på lördagsnatten.
Allting gick bra denna gången, hade ej med oss så mycket packning och det kändes himla skönt.
Katterna var lugna och Scrollan kräktes faktiskt inte i bilen, vilket var oerhört skönt! Haha.
På lördagen blev det att gå upp vid en hyffsad tid för att hinna med dagen och kvällen,
gissa om jag var trött när kvällen kom! När vi skulle åka kändes allting helt okej,
var lite trött men inte så att jag ångrade mig om att åka. Vi var framme hos Sofia runt sju och vi hittade faktiskt dit! Haha, efter många om och men så var vi faktiskt framme. På festen var det mycket folk och alla var lika trevliga,
det fanns ingen där som man kändes sig osäker med, utan alla hade ett gott och glatt humör.
Jag hade det riktigt roligt och trevligt. Så, tack Sofia för en super kväll hos dig! :) Det måste vi ta och göra om tycker jag! Haha. Jag ska försöka få med Jimmie ut också någon gång, det lovar jag. Hehe..
Vid elva kom pappa och Jimmie dit och hämtade mig, då var jag så trött så att jag knappt kunde stå på mina ben.
Jag brukar inte lägga mig så sent om kvällarna nu när jag är gravid, så det var lite trögt måste jag erkänna, haha.
Men jag sov heller inte i bilen, utan lyckades hålla mig tills vi kom hem så att jag fick gosa lite med älsklingen
innan vi somnade. På söndags eftermiddagen åkte vi hem och innan pappa åkte hem till Locknevi igen så åt vi pizza, mmm, det var så gott! Sedan, vid klockan halv nio var jag i säng och försökte sova.
Det gick inte så bra, va så mycket på tvn att kolla på..
Vid elva hade älskling somnat och tv'n hade stängts av, av timern och jag somnade.
Men klockan tio över tolv vaknade jag igen och då började min fruktansvärda halsbränna så då kunde jag ej sova! Somnade vid halv två och sov ganska slappt till tre, sedan vaknade jag och då låg jag bara och snurrade i sängen 
för att jag hade sådan halsbränna och vid fyra beslöt jag mig för att gå upp och leta efter något som hjälpte.
Dock har mjölken inte gjort någon verkan och jag vet inte vad jag ska göra,
kanske hjälper någorlunda om jag tar en varm dusch, men det är väl drömmar det med!
Blää. Vad jobbigt det är med halsbränna. Nu vill jag bara såga bort halsen och lägga mig..