Hur ska jag orka?

Natten som komma skall är en natt jag inte ser så jätte mycket fram emot, men jag har själv valt detta och det är ett beslut som är viktigt inför framtiden. Inatt ska jag få Paulineh att sluta äta välling om nätterna! Ett tufft och jobbigt beslut som jag fattade på bussen hem ifrån Västervik.

Att skaffa barn och att få barn är helt underbart, men det finns en hel del mörka sidor också. Det är heller inte alla som går igenom dessa. Allting tog sin början dp min lilla flicka fick kolik, både jag och Jimmie tyckte det var jätte jobbigt, men det var en sak vi bara var tvugna att ta oss igenom! Såklart slutade det med att hon började sova hos oss i sängen.. Det var även då välling ätandet kom in när hon var 6månader och för tung att sova på bröstet. Jag ångrar detta något enormt nu! Inte för att jag mådde dåligt av det eller inte kunde sova - för det har gått jätte bra med det, men nu när jag väntar mitt andra barn så kommer det nog att räcka med en liten som vaknar om nätterna + att det skulle kännas bra om vi kunde lämna bort henne någon gång så att jag och Jimmie kan få lite egentid tillsammans.

Jag har alltså fattat ett enormt beslut idag och jag ska fullfölja det på mitt eget sätt. Använder mig av en nappflaska med vatten att "lura" henne med när hon gnäller efter välling och napp såklart. Mina förhoppningar om detta är att hon kommer kunna somna om själv efter ett tag när hon vet om att det blir ingen mat på nätterna, på nätterna ska man sova! Vem vet, i sinom tid kanske hon to.m somnar i sin egen säng?!

Sänder mig själv ett lycka till!

1 Syster yster:

skriven

Förstår att det där med välling på nätterna måste verkligen vara jobbigt.

Hoppas att vi kan ha Lilltösen någon dag sen. Men nu ska jag jobba lite så då är det svårt men lite längre fram.

Lycka till!

kram Therese

Kommentera här: