Soon the year is over!

God förmiddag! Igår var det MVC (se inlägget under) som gällde och ni kan inte gissa vilken tur jag hade! Jo, min far plingade lagom på dörren innan jag skulle bege mig bort dit! Snacka om tajming. :) Haha, så jag fick skjuts. Även hem körde han mig.  Hur som helst, efter besöket där fick jag min egen tid på stan och kollade in mellandagsrean, ensam. Jag är glad att jag bara la ner en 500-lapp i plånboken för den tog slut rätt så snabbt, haha. Dock blev det bara saker till pluttan och lillskrutten i magen, som mamma får jag dåligt samvete när jag handlar till mig själv! Får räcka med amningsBH'n jag beställde.

Natten som var jobbade Jimmie sin sista natt och det känns verkligen som en lättnad, märktes även på honom när jag träffade honom en snabbis innan han somnade, att han tycker det är skönt att sluta natt ett tag. Han får mycket mer tid till familjen, mer tid till vår lilla sessa! Han tycker det är jobbigt att inte få träffa henne, vara där för henne och se henne växa. Jag med. :( Men nu äntligen kommer han jobba två skift, förmiddag eller eftermiddag. Helt perfekt!

Till annat, idag vet jag inte vad vi ska göra eller jo det vet jag kanske. Efter att jag druckit upp mitt kaffe ska vi gå och diska, sen lägga in tvätt och efter det om vi hinner ska vi lägga in alla tomtar i sina tysta vrå'r igen. Julen är slut och därför ska en del av pyntet också ut! Vi lämnar lite, för julen varar ju nästan fram till påska, haha.

Så dagen är väl mer eller mindre full planerad med lite smått som ska göras. Kanske göra det lite fint till morgondagen, det är trotts allt nyårsafton och ett nytt år ska firas! Vilket vi i år ska göra hemma, även om farfar Lennart inte kommer. Vår lilla familj ska fira ensamna, med tre rätters kanske jag har nämt innan? Menyn är iallafall helt underbar, men jag ljuger inte när jag säger att det kostade en slant! Japp, närmare 700kr faktiskt och det är till oss tre i familjen, tänk om vi skulle bjuda hit folk på det?! Tala om att man skulle va fattig sen.. Nä, vi firar den ensam eller mja, tillsammans med dom bästa blir det för vår del. Vår familj ♥!


Detta fick skrutten; två pjamaser, en blå utan fossingar med en sovande panda. En med motiv och fossingar.
+ två par strumpor. Dock var det bara den ena pjamasen med pandan på som var på rea!


Detta fick tösen; ett par ljusa jeans, en rosa body med tryck och en ursnygg rosa sweatshirt. Dessutom hade hennes nya overall kommit hem (ingen bild). To.m Jimmie tyckte att det var snygga kläder till henne!


Nej, nu säger jag godförmiddag en sista gång och ska slörpa i mig det sista kaffet för att sedan ta med mig min fina lilla tösabit ut i köket för en diskdejt! Ha det fin fint och njut av de två sista dagarna av 2010! Byebye..

1 Mikaela - gravid i vecka 33:

skriven

Jag hoppas att min lilla bebis också fixerat sig :) Men det känns juh olika från dag till dag, så det är möjligt att det är gjort eftersom alla inte märker det, och du var juh osäker och han hade gjort det :)



Jasså? Ja, men då är det juh inga problem om han bara byter sida lite :) Tråkigt om mamma ska få ha ryggen på ena sidan av sig hela tiden, så han är trots allt en snäll busig unge! :D



Puss och kram

Kommentera här: