Det blev inte som planerat.

Dag 15 - Mina drömmar

är nästan helt besvarade, enligt mig själv. Jag har det mesta utav det jag vill ha i livet, en sambo som älskar mig totalt för den jag är. En dotter och snart en son, med andra ord en stor familj vilket är det bästa en människa kan få! Något att luta sig tillbaka vid när allting annat i livet känns trist och grått - en familj. Visst finns det andra saker jag också drömmer om som jag skulle vilja att de kom i uppfyllelse, men först och främst är det min familj som är viktigast. Jag vill flytta till ett hus, en mindre gård. Jag vill ha ett jobb, kunna dra in pengar jag med till familjen. Jag vill ha körkort och bil, men som ni ser är det mycket "jag vill" och nästan inget jag kan, eller jag ska.


Dagen blev inte som jag hade planerat alls, allt med tanke på gårdagskvällen! Det var planerat att min mor kanske skulle komma in, men det blev ändrade planer så hon stannde hemma, men detta har ingenting med att dagen inte blev som den skulle, nej nej. Igår vaknade Paulineh ca 30min. efter att jag sövt henne och skulle bara inte somna om. Det hela slutade med att jag fick gå upp, Jimmie var redan vaken men han fann det inte så roligt när en övertrött unge kom ut med en tjurig morsa! Kvällen flöt på och klockan blev tio, då Jimmie åkte till jobbet i snöovädret igen. Vi gick in till sovrummet och la oss, ihopp om att kunna sova igen. Paulineh var trött, det såg man i hennes ögon och märkte det ganska tydligt på hennes sätt att bete sig. Somnade vi? Haha nej. Det tröjde iallafall en timma till innan damen äntligen kom till ro och somnade, själv somnade jag inte förrän klockan var tolv, ett någongång.

Huvudsaken var att vi kom upp i morse och iväg till dagis. Tyvärr slocknade jag i soffan så fort jag kom hem igen och alla dagens sysslor blev raderade ur mitt minne, ja to.m tvätttiden jag hade idag! Det gör mig så arg på mig själv! Det är inte alls ofta det finns tvätttider i detta hus längre (iallafall inte med en bra tork) så jag är besviken på mig själv, mycket. Därför tänker jag önska mig en tvättmaskin utav Jimmie i julklapp och jag ska banne mig ha en också! Nu känns det som om jag har mycket att göra under morgondagen, ja jag känner mig redan super stressad för jag vet vad som komma ska. Igår hade jag så ont i magen, magen var stenhård och jag hade ont även i svanken, att Jimmie fick ryta i åt mig att lugna ner mig! Det har han aldrig gjort innan, men han fattade nog att denna gången var det verkligen inte bra. Jag tror att det bästa jag kan göra är att dela upp mina sysslor under veckan och göra lite varje dag, istället för allt på en dag. Vad tror ni?

Hur som helst, nu plockar min lilla flicka in sina leksaker i sin nya lekback och går då och då till sina böcker för att kolla vad hon har. När det gäller att få hjälp med att städa, har jag inget att klaga på hos Paulineh inte. Hon är så hjälpsam så. :)

Kommentera här: