Äntligen dagis

Idag drog vi äntligen igång med dagis igen, och Paulineh tjatade hela morgonen om att vi skulle gå, hon var to.m påväg att gå utan kläderna på. :) Söta unge! Diesel tyckte med det lät roligt, iallafall till en början men sedan när väl mamma gick var det inget skojigt alls. En himla massa gråt och stonkande, dagisfröken bad mig att ringa någon timma efter jag kommit hem. När jag då ringde hade det gått jätte bra, och efter jag hade gått hade han slutat gråta. Så det kändes skönt, för min del då. När vi hämtade barnen hade Diesel varit så trött att han somnade påvägen hem efter en promenad som de hade gått. De sa även att Diesel börjat prata väldigt mycket num och förstår saker mer och mer. Vilket vi också lagt märke till. :) Han hade tydligen pekat på olika saker under promenaden och försökt att säga vad det var för något. Gullung asså.
 
Men nu har barnen sovit middag, eller Diesel sover än men Paulineh har precis vaknat till. Vi åt allihop innan pappsen åkte iväg till jobbet. Så nu har jag hela eftermiddagen ensam med mina trollungar ♥, det var dock lite tomt idag under förmiddagen men jag sysselsatte mig med att städa lite. Sånt som knappast går när man har de små sötnosarna hemma. Därför kan jag nu lägga alla sysslor åt sidan, och bara umgås med våra små. :)
 
Diesel förkylning är också bättre, hoppas bara att vi slipper mer nu. Men antar att det kommer att komma ändå. Dagisbacillren dyker nog snart upp, lagom till helgen skulle jag tro!
 
På fredag eftermiddag ska jag på möte, så då får Jimmie ta hand om de små någon timma, och jag hoppas att jag får det besked jag vill. Det vore fantastiskt! Och roligt på samma gång. Nej nu ska jag prata med snuttan, min.

Kommentera här: