Jag har överträffat mig själv.

Idag tog jag en stor risk - att skura golven medan barnen är hemma! Det mina vänner har jag aldrig innan kunnat gjort (om inte Jimmie vart hemma och lekt med dom). Det gick jätte bra. Och så väntade jag med att ta i tvrummet tills de sov middag, vilket de gör nu. Guu vad duktig jag känner mig. Haha. Nu är det bara övervåningen som ska skuras och såklart dammsugas. Ska även plocka iordning lite här hemma.
 
Ikväll blir det nämligen till att hoppa i säng tidigt, för imorgon ska vi upp i en skaplig tid och bege oss iväg till Jönköping och hämta farfar som stannar hos oss över jul. Fin fint. Barnen längtar och jag tycker också det ska bli roligt att han kommer hit, ingen ska sitta ensam på självaste julafton! Nu ser jag faktiskt fram emot julafton lite mer, barnens ögon tindrar när vi pratar om tomten, julmaten och julklapparna och att de får äta hur mycket godis de vill! Efter maten förståss. Och att Paulineh är så exalterad över att hon ska ge tomten alla sina nappar - det kommer bli mycket spännande! :) Ännu en jul att minnas, men jag hoppas såklart att det kommer bli bättre detta år än vad det var förra, för då var inte jag så glad kan jag tala om! Men nu är det ett nytt år, och jag hoppas vi alla har växt till oss..
 
Idag blev det heller inget Miroi för min del, Paulineh hade lite feber idag och eftersom hon fortfarande har lite röda prickar i munnen vill jag inte skicka iväg varken henne eller Diesel till dagis. Så idag körde vi på VAB.
 
Jimmie fick ett sms idag när han låg i soffan och det stod att min mobil var klar! Äntligen! Som jag saknat den. De hade fixat felet och nu ska den alltså va som ny. Då kanske displayen funkar med andra ord. Haha. Jag är glad! Imorse pratade jag och Jimmie om den, och jag sa till han att jag nog inte skulle få den innan jul och vi hade för några veckor sedan sagt "gud vad bra att vi har min mobil så att vi hittar vägen via GPS'en till stationen i Jönköping" och sedan åkte den in på lagning.. Jaaa... Men nu har Jimmie hämtat den igen! Snacka om tur. :)
 
Nej nu ska jag dricka upp mitt kaffe och njuta lite utav tystnaden som infinner sig nu när båda barnen sover. Åh ´
 

Kommentera här: