Väntar på besked.

Skickade precis in en ansökan, och nu sitter jag och väntar på besked. Jimmie kommer nog också vänta ivrigt när jag berättar för honom. Härliga tider, kanske?
 
Just nu leker barnen, och jag har precis torkat alla ytor i köket som var himla smutsiga. Väldigt vad fort det kan bli smutisgt hos oss. Fast nu var det ett bra tag sedan vi (jag) storstädade. Det kanske börjar bli dags? Äh. Känns juh faktiskt inte som någon idé när det blir skitigt så fort. Likabra att småstäda lite då och då istället.
 
Igår fick jag ett brev, eller kallelse till informations möte ang. jobbgarantin. Tydligen så får jag gå in i den, trotts att jag sa upp mig från mitt tidigare jobb. Enligt hon på arbetsförmedlingen i Vimmerby, skulle jag nog inte få gå in i jobbgarantin förrän i höst, just för att jag sa upp mig. Men så fick jag nu detta brev ifrån min handläggare där det står att jag är välkommen på informationsträff nästa tisdag. Mja.. Jag tror inte arbetsförmedlingen redit vet vad dom gör, inte i Vimmerby iallafall.. Min handläggare jobbar juh i Hultsfred, haha.
 
Såg nu att barnen leker Gubben i lådan. Paulineh går runt Diesel, när han ligger på en filt. Sötungar! :) Vi har verkligen haft tur med våra små sötnosar ♥, ångrar dom inte för en sekund. Hihi. Ibland känns livet bra, jäkligt bra.
 
Nästa torsdag ska Diesel på sin 18månaders kontroll, vilket innebär vaccination, mätning och vägning. Paulineh ska dit samtidigt på sin 3års kontroll. Men jag vet inte om det är vaccination då? Eller bara mätning och vägning. Spännande att se hur de båda har växt. För Paulinehs del är det juh 1,5år sedan sist hon var där. Ska även passa på att fråga om Paulineh möjligtvis har sockersjukan (diabetes), eftersom hon dricker så mycket och nästan alltid är törstig. Det var faktiskt min far som tyckte jag skulle kolla upp detta.. Och jag lyder nog hans råd.
 
Nej nu ska jag hänga upp tvätten som precis blivit klar. Ingen ro och ingen rast.. Men jag gillert.
 
 

Kommentera här: