Go´ möööra.

Halloj i stugera! Här är man uppe långt innan tuppen, och innan barnen idag! Så får avnjuta min morgonkopp med kaffe i lugn och ro, även om jag saknar barnens stökande. Hihi. Vad vore livet utan mina små?! En bra fråga. Men snart lär de vakna, det brukar vara så. Speciellt när jag väl sätter mig för att skriva - då brukar jag höra deras fotsteg på övervåningen.
 
Igår blev jag hemma med barnen för Diesel hade en hemsk och konstig natt. Han vaknade upp titt som tätt, skrek och ville inte sova. Vid fyra, fem tiden lugnade han ner sig och kom in i en "normal" sömn. Men vid halv åtta ville han upp. Så mja, det kanske är därför de båda sover extra bra idag? Även Pauineh drabbas ju när det blir såhär, och tvärtom. Å andra sidan är detta saker man inte kommer ifrån när man har småbarn, man får tråkla sig fram och hitta ett bra sätt efter ett annat. Även om det är svårt och jobbigt ibland.
 
Men idag kör vi på dagis och skola igen, och idag känner jag mig taggad inför det, hehe. Vi kommer börja med historia i populärkultur, för att avslutar eftermiddagen med matte/drama/svenska. En salig blandning helt enkelt. Men skoj är det! Haha. Kan va klassen som gör det, kan va läraren eller så är det helt enkelt skoj att gå på folkan. Det är nog en sak var och en får anse, beror nog också på vad det är man läser.
 
Nej nu är det nog babbel om det. Idag ska uppsägningslappen in till dagis och det känns inte bra. Barnen trivs så bra, och ja, jag vet att de är anpassningsbara så de kommer nog trivas lika bra på dagiset ute i frödinge också.
Och nu när jag ändå är inne på detta spår... Talade ju om för ett tag sedan att jag skulle ta fpenning istället för vårdnadsbidrag men så läste jag på lappen att det räcker med att man har varit föräldraledig i 250dagar sammanlagt för att få ansöka om det och det har jag ju med Diesel, så jag kommer ta ut vårdnadsbidrag efter sommaren fram till att han blir 3år, sedan tar jag den sista fpenningen efteråt. Jag får va hemma längre med barnen och jag får pengar. Jimmie sa att det var ju jätte bra! :) Då får Jimmie det lugnt med jobb och sömn i ett år framöver iallafall.
 
Förresten, utvecklingssamtalet på dagiset gick jätte bra! De fick båda mycket beröm för alla framsteg de gjort, och det gör oss så stolta att höra! Visst är det vissa saker som de gör hemma som vi får jobba lite med, men på dagis är de tydligen som små änglar ♥ då känner man sig extra bra som förälder.. :)
 
Oj vad jag babblar och klockan bara rusar iväg - ibland är det bra att man går upp extra tidigt så att man hinner med extra mycket hemma innan det är dags att gå. Och det är himla skönt att kunna vakna, gå upp, dricka kaffe i lugn och ro, lite egentid på morgonen. Det får nog bli oftare. ;) Sova kan man göra när man är död..

Kommentera här: