19 dagar kvar till julafton

Med bara 19 dagar kvar till julafton kände jag att skrivsuget kommit. Idag iallafall. Denna vecka har gått fort, och om det beror på att jag driver ett företag eller inte, vet jag ej. Men snabbt har det gått, även om vissa stunder under eftermiddagarna när mannen jobbat, känts extra sega. I eftermiddag är iallafall sista jobbaredagen på denna vecka, sedan jobbar han förmiddag nästa vecka. Och veckan efter det är sista veckan innan han får julledigt. Tiden går himla snabbt! Det känns som om det var förra veckan vi var iväg på semester! Skara sommarland, Läcköslott, Karlstad.. Ja du milde vad tiden skenar..
 
Dessutom blir lillgrabben hela 3år i januari! Fy! Och tösan är hela 4½år. 1½år tills hon börjar skolan, märkligt! Konstig känsla att de är så stora nu, ändå inte levt i allt för många år. Det gör inget om tiden skulle gå att stoppa ibland, ni vet vid de där ögonblicken man aldrig vill ska ta slut?! Ja, tänk om det gick att göra så..
 
Å andra sidan kanske det är nyttigt att få insikt i att tiden aldrig stannas, att vi måste ta vara på ögonblicken vi älskar. Även om jag älskar vaje dag med min familj, finns det ju faktiskt stunder man värderar lite extra.
 
Nåja. 19 dagar kvar till jul och just nu har jag ingen julkänsla alls! Jag hade i början när vi satte upp de första julsakerna, och när snön kom.. Men nu när det är över 5 plus grader ute.. Nej det är helt fel tycker jag! Imorgon är det sagt att det ska snöa iallafall och jag hoppas det. Barnen vill ha snö, jag med. Vill ut, åka pulka, kasta snöbollar och se den där glittriga glimten i barnens tindrande ögon - så som bara snö kan få det att bli. Det är magiskt!
 
Nej snart dags att väcka gubben min och jag ska försöka göra ve mig lite granna. Även om det kanske inte alls behövs. Det känns lite fräschare på något sätt. Fast å andra sidan är mjukisbyxor och gosetröjor prio ett! Haha.
 
 

Kommentera här: