Bacill race!

Inatt blev det minimal med sömn då Diesel vaknade upp och var ledsen, hade febern, svettades, frös och hostade. Efter ett tag vaknade även Paulineh och hostade. Så fick värva dom med vatten och en kall handduk på deras små pannor. Vid tjugo i fem, strax efter att Jimmie åkt iväg till jobbet kunde äntligen jag få "normal" sömn, även om barnen ville upp vid åtta. Dock låg vi och tittade på lite tecknat på morgonen, sedan fick de frukost och nu leker de på sitt rum. Förstår ändå inte hur de orkar leka med feber i kroppen, så mycket energi! De måste vara rediga energiknippen våra två troll. Haha. Har aldrig varit med om ungar som leker fastän febern närmar sig 40 grader. Jisses. Det är få gånger de är lugna, antingen har de jätte hög feber, eller har kräksjuka. Så är hela familjen sjuk har mammsen det inte lätt, hahaha.
 
Men idag blir det väl att fortsätta ta det lugnt, har en tvätt i maskin som ska upp. Hade tänkt att baka idag men det känner jag inte för just nu iallafall, är ganska trött.. Vi tar en tur till duschen strax tror jag.
 
Morfar Tommy kommer väl hit på lite fika efter att han slutat jobbet, sedan skulle han också till tippen och vi med. Skönt att bli av med lite skit igen. Har en hög i tvättstugan som ska slängas, och jag ska försöka hitta mer som ska med när vi ändå åker.
 
Imorse var det bara 2 grader när Jimmie åkte till jobbet, huuuuuh! Känns som om snön är på ingång to.m? Haha. Usch usch usch. Men i helgen ska vi hämta en overall till Diesel, då han inte har någon, och Paulineh's måste jag sy ihop lite. Det kanske man skulle passa på att göra idag?! Mja. Vi får la se.
 
Nej nu tar jag med mig mina febriga trollisar in i duschen. Ciao.

Kommentera här: