Fredag, tjugofjärde januari.

Det är grått ute idag, lika grått som inne, fast snön ute lyser upp. Morgonen började bra, fram till efter frukosten. Då fick Diesel ett utav sina utbrott som sedan har fortsatt fram till nu. Han blir arg, kastar saker (inte små leksaker, utan pallar, bord osv), ofta är det Paulineh som är målet för honom och jag vet faktiskt inte varför, vi har aldrig favoriserat något utav våra barn. Men det händer även att han siktar på mig. Jag vet inte hur många gånger vi har sagt till honom att det är Fel, att det kan få hemska konsekvenser om han kastar på fel person, vid fel tidpunkt. Att ha tålamod i dessa situationer, är som att fiska i jord..
 
Jag har mycket tålamod i vanliga fall, men när dessa saker händer, och det aldrig får ett slut, tar helt enkelt även tålamodet slut. Det är så lätt för andra föräldrar att säga vad man ska göra, för de har själva inte varit i exakt samma situation!! Diesel har alltid varit överaktiv, aldrig stilla, alltid måste något ske, alltid! Han kan inte sitta still, varken när vi äter, ser på film eller dylikt. Det var ju ett mirakel att han satt helt still i 45 minuter när vi var på bio!!
 
Han var jätte lugnt som bäbis, sa inte ett ljud knappt, nästan inte ens när han va hungrig.. Ibland kan man tro att gud straffar oss för detta, för att han verkligen va ett otroligt lugn bäbis.. Tvärtom är ju Paulineh. Hon hade kolik i 3 månaders tid. Samma tid varje kväll satte skriken igång. Sena kvällar, minimal sömn.. Nu är hon den lugna, visst kan hon också bli livlig, men hon kan i alla fall sitta still! Men jag vet inte.
 
Aja. Det är väl ingen idé att klaga på situationen - han kanske blir en lugn tonåring, vad vet jag.. Han är väldigt smart, ligger lite före i utvecklingen än andra i hans ålder. Han har inte samma behov, vi har aldrig haft problem med han utöver att han är så överaktiv. Men jag tror att han kommer bli lugnare om han får börja på dagis.
 
Dock händer det inte så mycket på den fronten. Har enbart fått svar att de har tagit emot min ansökan, mer vet jag inte och jag ansökte för mars - då de måste ha plats för dom! Får hoppas att det dyker upp en lapp i brevlådan snart. Vi behöver det allihopa.
 
 
Igår fick Jimmie ett telefonsamtal från en vän uppe i Karlstad med nyheten om att han och hans tjej kanske ska flytta till Kalmar. De ska åka dit nästa vecka för att kolla och då ville de passa på att hälsa på oss. Vi håller tummarna, vore nog bra för Jimmie att få hit en vän. Vi hinner inte med att hälsa på alla hans vänner när vi väl är uppe i Karlstad, det går inte att få ihop allt tyvärr.
 
Denna helg blir trevlig. Har en grabb som fyller 3år på söndag. ;)

Kommentera här: