Varm och solig helg.

 
Vi var i Västervik i fredags och handlade på Maxi och Biltema. I lördags var vi hemma hos min far, barnen lekte, gungade, hoppade på studsmattan och lagade mat, Jimmie njöt utav solen och min far hjälpte mig att tillverka smyckesdisplayer till marknaden. Målade dom och idag ska jag fortsätta måla, då det inte riktigt hann att bli färdigt sedan hade jag grejer hemma som också skulle målas. Så idag blir det en målar- & städdag. Vi hinner nog vara ute och leka lite med.
 
Igår blev det att laga bilen, fast det fick Jimmie göra själv. Han tog loss fjädern och fixade till det. Men kopplingen låter något förskräckligt så det börjar bli tid att byta.. Inte billigt.. Sedan hjälpte Jimmie min far med hans bil. Vi tog med oss picknick och åkte till Västervik under söndagen också, vi stannade vid en härlig lekpark, där barnen fick leka fritt medan vi drack kaffe och åt bullar/kakor. Självklart kom barnen springandes lite då och då för att fika ;).
 
På kvällen bestämde morfar Tommy sig för att köpa en husvagn - en som stått här utanför oss på baksidan. Han blev så lyrisk och allt han tjötade om igår kväll var den där husvagnen. ;) Men till att börja med ska han bara ha den hemma, inte på semester osv.. Men nåt år blir det kanske så.
 
Mammas hjärtan!!
 
Och förra veckan fick vi åka in till tandläkaren med Paulineh då hon fått en blåsa över sin framtand som hon slog i för år sen. Den har alltid varit mörk, men det var inget farligt. Dock blev det lite mer akut nu när det uppstått en blåsa över den. Så nästa vecka ska hon dit och få kolla på alla saker de ska använda när de drar bort tanden. Och hon säger att hon inte är rädd (tror mer mammsen är nervös...)
 
Så är det. Nu ska jag joina mina goingar till ungar. Ciao.
 
 

Kommentera här: