Måndagens ..

 
Återigen är det måndag, en grå och kylig höstmåndag. Så idag var jag uppe och förberedde dagens middag;
Fetaost biffar med rödlök och bacon, serverat med potatis, rå - färsk broccoli och grönpepparsås. Jätte gott!
Kunde dock inte få i mig så mycket förut, men jag ska gå och värma på lite till barnen och mig snart.  Idag har varit en tröttig dag kan man väl säga. Diesel fortskrider med sin lilla förkylning och lite hosta. Men han är så pass frisk att han kan gå till förskolan imorgon i alla fall och tur är väl det, då de ska fotograferas på förskolan. Det är första gången Diesel blir fotograferad där, då han första gången hade svinkoppor och ej kunde vara med och andra gången gick han inte på förskolan. Paulineh har varit med på ett innan, då var hon lite mer än 1år bara. Så det känns lite spännande i år tycker jag.
Förra veckan åkte Cadillac'en in på sin vinterförvaring. Så nu kommer vi inte åka mer i den förrän 2015! Så vi njöt av den sista turen.. Besiktade Evert också förra veckan och den gick faktiskt igenom med blankt papper - inte ens ett "bra att veta" fanns det.. Men å andra sidan har vi kvar det dära kopplingsbytet... Har dock hällt i en grej i motoroljan som ska fixa dess kanaler så den knackar inte lika mycket längre, bara en gnutta vid uppstart på morgonen (när det är kallt ute). Aja. Nu ska jag inte tråka ut mer, jag vet heller inte vad mer jag ska skriva så ha en fin måndag, ha en fin vecka rättare sagt. Ciao.

Kommentera här: