Grå september måndag

Sitter och njuter av mitt eftermiddags kaffe medan barnen tittar på Pettson och Findus inne på Paulinehs rum. Det går väl bra i ca tio minuter till,  sedan är de igång med att tjivas.  Var och handlade förut och vi fick lift av min kära far som åkte hem från sitt jobb samtidigt.  Jimmie jobbar eftermiddag,  förkyld och vimsig.  Tycker inte om att han far iväg till jobbet när han inte mår bra men hur övertalar man en envis karl?! Han missade sin hjärtmedicin idag till råga på allt. Det var meningen att vi skulle ha en städdag idag, jag och barnen, men i detta gråa trista väder tappade vi lusten totalt. Jag var så pigg imorse, laddad och full med energi till att göra lite nytta idag.  Men efter middag och mängder med tvätt och skräp, bråkiga ungar, så nä.. Nu väntar jag in tiden men tror att vi tänder kamin i sovrummet och lägger oss tidigt ikväll, barnen får inatt sova hos mamsen tycker jag, haha. Invigde vår ny inköpta gjutjärnsgryta idag och oj så god maten blev! Tänk att en gryta kan göra så mycket..  Jimmie var uppe igår och brände ur den(?)! Han kan möe min älskade <3 han har även lovordat en sak, så nästa år och året efter det ska bli spännande, på både gott och ont. Aja. Nu ska jag göra lite nytta himma.  Lite disk som ska plockas in i skåpen, och lite smutsigt som ska bli rent. Ciao.

Kommentera här: