Sista onsdagen för denna april

Godmorgon. Sitter med mina sötfisar när de äter frukost och jag suttar på mitt kaffe. Igår var det full rulle här hemma. Vi hade Iris på besök,  mitt kusinbarn. Hennes mamma skulle jobba och hennes förskola var stängd så det fick bli med oss ett tag. Mormor Anette ringde.mig under eftermiddagen och vi skulle gå ned till affären,  där fick vi allihopa varsin glass och barnen var himla nöjda. 
 
 
 
 
Men idag är vi tillbaka, med bara två barn hemma,  den i mitten är hemma hos sig nu ;).  Idag är det även sista onsdagen i april och om tre dagar blir man ett år klokare.  Mormor Anette ska ha barnen på lördag så att jag och Jimmie får lite ensamtid men vi har planer på att ta med pappa på vår utflykt, då han aldrig umgås med oss utan barnen. Han lät intresserad igår när han var här iallafall. Vi får se. Vädret idag ser ännu inte så härligt ut, det har visst regnat men börjar klarna upp på ena sidan av huset, medan andra sidan är mörkare. Regnet behövs och lite mysigt är det men jag vill gärna ha sol, jag. 
 
Igår fick jag besked från den ena folkhögskolan jag sökt till och den kom jag inte med till då det var för många sökande. Men jag väntar med spänning på att Tornedalens folkhögskola ska höra av sig, jag kanske inte ens kommer med där :( Dock är det de som hört av sig till mig,  medan den andra endast mejlade att det var för många sökande - det kändes mer seriöst med Tornedalen helt enkelt så jag hoppas verkligen att jag har någon tur där. 
 
Nej nu äre bäst att förbereda dagen. 

Kommentera här: