Ett nytt År.

För fem dagar sedan började ett nytt år och för min familj kändes det inte så hårt eller så speciellt. Ett nytt år, nya möjligheter, nya olyckor etc etc. Men det händer en hel del bra också!
 
Redan nu i januari har Jimmie (äntligen!!) fått tid till belastnings EKG på Västerviks sjukhus, vilket vi har väntat på nu i ett x antal år. Fast vi vet också att detta EKG kanske inte alls visar om det är något fel på hans hjärta.. Han börjar själv mer och mer tro att det är stressrelaterat, vilket även det kan bli farligt! Och vem skulle inte vara stressad att få jobba som honom?!
 
Sedan har vi en grabb som fyller fyra år i slutet av januari. Liten är verkligen stor nu! Fyra år!! Tänk att det är fyra år sedan jag bar på denne lille grabb i magen? Hujedamej..
 
Jag och Jimmie tar ett nytt kapitel i livet, vi firar 7år som par och som sambos i februari.
 
Till hösten börjar vår flicka dessutom skolan, ja nu är den där tiden kommen då man absolut undrar vart tiden tagit vägen med den äldsta? Haha. Jag minns det som igår när jag gick med en skrikande bäbis två timmar varje kväll för att koliken var och hälsade på och nu, i år, ja då ska detta lilla (stora) liv redan börja skolan! Det känns nervöst. Samtidigt roligt. Hon är duktig. Hon vet hur man uppför sig, hon kan skriva och räkna. Böja ord så de passar in i rätt meningar. Ja.. Jag tror inte det kommer bli så mycket problem med henne, hehe.
 
Det händer säkert mycket mer som jag har glömt att få med. Tillexempel att jag nu denna vecka ska skriva in mig på arbetsförmedlingen igen, jag tycker inte om det, men det känns faktiskt inte som om jag kommer framåt annars. Och pengar får jag heller inga just nu, och ja, livet är beroende av pengar, även om vi klarar oss bra på en lön, känner jag att jag vill få in mina egna pengar. Självklart hoppas jag på att få ett jobb, men till hösten ska jag söka till studier, ja jag har bestämt mig, jag ska börja studera! Om jag nu kommer med vill säga. Det känns som det enda rätta, speciellt om jag inte kommer få ett jobb innan dess. Jag är nöjd över beslutet.
 
 

Kommentera här: