Måndag gillas ej

Hela dagen har varit hemsk. Jag gillar inte måndagar! Vi har då inte hunnit ställa in oss inför vardagen. Imorgon är det tisdag igen och då ska barnen återigen till förskolan och jag ska vara hemma för att söka jobb. Vi ska snart lägga oss i sängen och försöka sova, dagen kom till slutet..Äntligen!.. Redan från morgonens ljus och ögonen slogs upp har barnen varit upp över öronen jobbiga. De har bråkats och skrikit på varandra.. Och för att ínte tala om i affären förut. Ibland undrar jag hur jag orkar som förälder och att Jimmie ens står ut med oss alla, vilket han nästan inte gör. Nu sitter de i soffan, lugna, äter varsin banan och väntar på att bolibompa ska börja. Jag väntar bara på att få lägga mig. När klockan närmar sig fem är alla mina krafter slut och då längtar jag bara tills nattning.
 
Alla dagar är inte så. Nästan bara när barnen är överaktiva. Ofta. Men ibland sitter orken kvar länge och då blir det mycket gjort. Idag fanns orken bara till att skura tvrum och kök, torka av ytorna i köket och rensa ur ett köksskåp samt tvätta alla tvätt i tvättkorgen, dock blev det inte inlagt idag men vikt är det ju iallafall. 
 
Sedan skickade jag in aktivitetsrapport till af samt kassakorten till alfakassan (som tog mig tid, då det stor att de var låsta i 2timmar!!) Men det löste sig och nu ska inte jag slösa mer tid här vid datorn ikväll. Ha en fortsatt trevlig måndag på er. Jag får tillbringa min med barnen då mannen redan lagt sig.
 
1 Anonym:

skriven

Det är inte alltid lätt med barn. Kämpa!

Kommentera här: