3 månader - har ni saknat mig?

3 månader har gått sedan jag skrev. Det har varit en sommar med full rulle kan jag säga. Fler uppdateringar om sommaren kommer kanske lite senare. 
 
Skolan har börjat för min del, likaså för tösan och sonen har börjat på förskolan igen. Detta är mitt sista år på Tornedalens folkhögskola så jag känner mig väldigt pigg på detta läsår. Det ska bli roligt. Jag läser mina sista ämnen nu för att komma in på en YH utbildning, vilket också kommer att vara det sista jag gör inom skolan (vad jag vet nu). Just nu har jag tagit mig en liten paus. 

Det har hänt mycket saker, saker jag minnst väldigt bra och andra som jag säkert kommer ihåg vid ett senare tillfälle. Den bsta nyheten dock, är att min älskade man förra veckan sa upp sig från sitt nuvarande jobb, då har fått jobb här i Frödinge! Det innebär DAGTID! Detta betyder troligt mycket för oss som familj, men också för min Jimmie, då hans kropp verkligen inte klarat av skiftarbete på senare år. Så efter 6år på ett och samma ställe, kommer han nu börja på nya kula, nya tag i livet vill säga. Inget mer krångel med dagis och skola mer. Det är en glädje som inte kan beskrivas, varken i ord eller bild. Men ett par veckor till framöver får han dessvärre stå ut. 
 
Ja jag vet faktiskt inte vad mer jag ska skriva för det känns som om det bara kommer kludda ihop sig i detta inlägg. För mycker hoppande hit och dit vill säga. Så jag tar det jag tycker är viktigast. 
 
Jag och Jimmi med ett par föräldrar till är i år klassföräldrar, spännande säger vi. 
 
Vi har också förälskat oss i Gotland, då Jimmies syster bor där. Det kommer bli många besök dit och redan nu är ett nytt besök inplanerat. Nu sätter jag punkt för denna stund. Och så får vi se om det dröjer 3 månader till innan jag skriver nästa gång, haha. 

Kommentera här: