Klassföräldrar för årskurs 1

Innan sommarlovet valde jag och Jimmie att vi skulle bli klassföräldrar för klass 1, likt det blev också ett annat föräldrapar, tillsammans med oss, också klassföräldrar. Idag under min första "rast" satt vi hemma hos mig och gick igenom ett brev som vi ska lämna till alla andra föräldrar i klassen.

Jag tycker detta är jätte kul att få vara och jag skulle uppmuntra fler föräldrar till att vara detta! Visst kan uppgifterna variera från skola till skola och klass till klass, men på skolan här gör vi inte så mycket, men ändå gör vi det som gör skillnad. 
 
Vi samlar in pengar till presenter åt läraren samt annordnar träffar med alla föräldrar och barn i klassen + att vi hjälper till innan och efter skolavslutningarna. Vi kommer även att få utse två andra par till att bli klassföräldrar nästa år, om ingen utav de andra föräldrarna själva säger till. 
 
Som klassförälder tror jag att man visar, både barn och vuxna, att man verkligen vill ha en härlig gemenskap med barnen och föräldrarna respektive klass. Rollen som klassföräldrar innebär också att man ska medverka på föräldraföreningens möten - vilket jag tycker ska bli väldigt intressant. 
 
 
Japp, nu vet ni våra roller för klassen i år. :) 
 
 
Nästa vecka, om allt går som det ska(!) blir det en tur til det vackra Gotland igen. Och där är det nämligen Fårönatta som vi planerat att besöka. Skoj för både vuxna och barn. Men vi åker mest dit för att barnen ska få hälsa på sina kusiner och Jimmie sin syster. :) Vi trivs så himla bra där.

Dock hänger allt på CSN :(  . Posten har strulat så mina intyg och blanketter är på tok försenade! Buhu! Sedan har jag ännu mer papper som ska skrivas under, skickas till skolan för påskrift, som sedan ska skickas in till CSN Innan den 26/9!!
 
Och i min almenacka är det redan full planerat några veckor framöver. Märks att det är fullrulle nu när skola, fritids och förskolan kommit igång igen. Men jag gillert! 
 
Nu ska jag återgå till mitt. 
 
 
 
 
 

Kommentera här: