Hösten inträder

Dagarna blir kortare, mörkret faller in allt snabbare och ljuset dröjer innan det infinner sig under morgontimmarna. 
En ny tid att börjat. 

Nu har D börjat förskoleklass och P i klass två. Det är inga pluttisar längre och nu har jag inga dagisbarn alls. 
Det är heller inga på G för er som undrar det. De planerana är (just nu) bortglömda då vi har andra spännande saker för framtiden. Jag har börjat läsa ekonomi och redovisning nu, det är faktiskt riktigt intressant. Första delmomentet inlämnat och jag lyckades få ett B (fastän jag siktade på A så är jag nöjd, fick A på första kunskapstestet dock). Men som vanligt är det alltid någonting som ska krångla också, givetvis får jag inget beslut från CSN, skickade in i början på augusti men tydligen dröjer det. 

Sommaren spenderades med familjen och en vecka var vi alla på Gotland hos familjen Åkerbäck, sedan åkte jag och tösan hem medan mannen min och vår lille pöjk stannade kvar en extra vecka. Men å andra sidan var det kanske lite tur att vi åkte hem eftersom tösan blev dåligt kort därefter, hon kräktes och hade feber - hade inte varit skoj för henne att ligga så hos dom. Vi hade mer än gärna stannat kvar, fast Lovis saknade vi också så det var också en faktor till att vi åkte hem. 
Gotland är lika fint som det alltid är och vi har nu mer eller mindre bestämt oss för att flytta dit i framtiden. Det verkar så lovande och vi har så mycket härliga planer på hur vi ska bo och ha det. Mitt ute i skogen, privat väg, nybyggt hus (designat av moi), många djur, stor mark... Ja ni fattar. 

J är kvar på det "nya" stället och trivs hyfsat bra fastän det mest är han som jobbar på. De flesta är lediga, sjuka etc.. Min man är dock stark och viker inte - därför jag älskar honom så. 

Jag vet inte riktigt vad jag ska ta upp mer, det jag har skrivit hittills har nog sammanfattat det mesta faktiskt. Det är inte så extremt mycket som har hänt sedan sist jag skrev. Lite ont om bilder just nu kanske, men vi får väl se om jag orkar lägga in det i framtiden. Vill inte lova något, haha, Det har trots allt gått fyra månader sedan sist jag skrev, otroligt. 

Nej nu är det faktiskt dags för sängen även om klockan inte ens är åtta ännu! Jag är helt slut när eftermiddagen/kvällen kommer, det är knappt att ögonen håller sig uppe själv. Kanske för att jag pressar mig till det yttersta varje dag, eller för att det är väldigt mycket nu överlag. Många tankar. Många planer. Mycket att göra. Imorgon ska tösan få sin vaccinationsspruta som de får vid 8 års åldern, det ska bli lite spännande att se hur hon reagerar på den nu. Min tjejja har blivit så stor! Det är helt otroligt. Och min son.. Vart tar tiden vägen?

Kommentera här: