I oturens tecken

Idag är ingen bra dag. Det är en dag som går i oturens tecken enligt mig. En dag man gärna vill ska gå förbi fort. 
Dagen började med en arg son som inte ville ha sin jacka på sig - det resulterade i konsekvenser givetvis. 
När vi kommit halvvägs till fritids insåg vi att han hade glömt sin väska, bara att vända. 
Återigen hade vi kommit en bra bit på väg då säger han upproriskt - jag glömde min fruktlåda - bara att vända igen!

Plus att det kom lite regn idag så dottern började tjafsa om ett paraply till råga på allt.
Men jag är en snäll (konsekvent, men rättvis mamma) så jag bet ihop om än ganska uppjagad. 

Samtidigt har jag en enorm sten inuti mig gällande mina studier - känns inte som om det går bra nu! 
Helst av allt skulle jag bara vilja lägga ned allting och bara krypa under täcket.. Min känsla precis just nu.. 
Men jag får inte låta mid nedslås av små motgångar! Jag vet att det bara är att kämpa på och gå vidare, fortsätta
och ta ett nytt tag. Fast när man är mitt uppe i motgångarna orkar man inte, man orkar inte kämpa.
Man vill bara ge upp. 

Dock har jag mitt Partylite jag kan gotta mig med i dessa tider så att jag får tankarna på annat och allting annat som sker, det gör att jag får lite gnista på tillvaron och kan andas ut. Saker och ting får helt enkelt ta sitt liv. 
Jag får stå ut dessa sista 6 veckor som är kvar... Otroligt - är det bara 6 veckor kvar?! Hur ska man hinna?!

Nej, nu måste jag göra mitt innan jag ska iväg. Det kändes lite skönt att skriva av sig iallafall.. Ciao. 


Kommentera här: