När är det okej att sätta upp julsakerna?

Jag längtar.. Vi längtar.. Hela familjen längtar.. Längtar till den tiden på året det faktiskt är som mysigast hemma hos oss. Det är givetvis julmysigheterna jag talar om! Men när är det egentligen "okej" att sätta upp julpyntet? Jag har, hör och häpna, redan fått upp en julgardin i vårt tvrum. Det är så mysigt och jag vill bara fortsätta att pynta och förbereda. Sedan beror det också på stressen som blir. Vi brukar alltid stressa med att få upp allt i tid, och nu blir det garanterat ännu värre då jag jobbar, studerar och försöker läsa till körkortet - så stressigt lär det bli mer av nu känns det som. 
 


Och nej, vi är inte sådana personer som följer "andra" om när man kan börja men å andra sidan vill man kanske inte verkar konstig bara för att man börjar julpynta tidigt..
Vad som nu egentligen räknas som tidigt?

Jag blir hetl hispig när jag tittar på de föregående års foton som nu kommer upp, hur det var i väntans tider och längtan växer sig starkare och starkare. När får vi börja?