När det inte alltid går som det ska.
Idag är en sådan dag uppenbarligen. Man är hos en ny kund och visst är det alltid lika nervöst, även att kunden i fråga inte skulle vara hemma under tiden jag var där.
Jag gjorde som vi kom överens om (vad jag trodde) och tiden gick iväg. Jag är noggran med mitt arbete och lämnar inte en fläck åt fantasin!
Det var några små rum och sedan ett stort. Golven var vad jag skulle fokusera på mest och annat om tid fanns (detta var också tydligen missuppfattat).
Efter några timmar hemma får jag ett meddelande från kunden som skriver att denne inte alls är nöjd och
kan inte förstå att det kunde ta så lång tid att göra bara golven för att sedan inte alls ta det andra som vi "kommit överens om" enligt denne.
Jag trodde att vi sagt runt 1 timma och 30 minuter plus/minus lite beroende på, då de som varit där tidgare hade avsatt den tiden (de var två st ycken städare innan).
Kunden sa också att städarna tog golven och lite fria ytor när de var där..
Jag var där 2 timmar och då tog jag mig an lite fläckar vid ett duschutrymme som kunden bett om vid besöket..
Men kunden undrade vad jag hade gjort hela den tiden!
1. Jag är ensam och städar, de var två och det tog 1.5 timma.
2. Ja, det blev en missuppfattning då jag trodde att golven var prio ett då hon insisterade när jag sa vid besöket ".. men golven är prio ett och fria ytor om tid finns?" - "Mja" svarar denne.
Men detta får man ta! Det kan säkert hända vem som helst - dock föll denna oturen på mig.
Och nu får man ingen kontakt med kunden mer efter min återkoppling om att vi kan göra en ny genomförandeplan och att jag återkommer snart och
Jag gjorde som vi kom överens om (vad jag trodde) och tiden gick iväg. Jag är noggran med mitt arbete och lämnar inte en fläck åt fantasin!
Det var några små rum och sedan ett stort. Golven var vad jag skulle fokusera på mest och annat om tid fanns (detta var också tydligen missuppfattat).
Efter några timmar hemma får jag ett meddelande från kunden som skriver att denne inte alls är nöjd och
kan inte förstå att det kunde ta så lång tid att göra bara golven för att sedan inte alls ta det andra som vi "kommit överens om" enligt denne.
Jag trodde att vi sagt runt 1 timma och 30 minuter plus/minus lite beroende på, då de som varit där tidgare hade avsatt den tiden (de var två st ycken städare innan).
Kunden sa också att städarna tog golven och lite fria ytor när de var där..
Jag var där 2 timmar och då tog jag mig an lite fläckar vid ett duschutrymme som kunden bett om vid besöket..
Men kunden undrade vad jag hade gjort hela den tiden!
1. Jag är ensam och städar, de var två och det tog 1.5 timma.
2. Ja, det blev en missuppfattning då jag trodde att golven var prio ett då hon insisterade när jag sa vid besöket ".. men golven är prio ett och fria ytor om tid finns?" - "Mja" svarar denne.
Men detta får man ta! Det kan säkert hända vem som helst - dock föll denna oturen på mig.
Och nu får man ingen kontakt med kunden mer efter min återkoppling om att vi kan göra en ny genomförandeplan och att jag återkommer snart och
tar det som missats...
Jag var tvungen att skriva av mig för det etsar sig fast hos mig.. Det kanske är så att jag är en fjömp
men jag vill att mina kunder ska vara nöjda med mig men tyvärr kan jag inte göra mer än mitt bästa. I detta fall vet jag inte vad de tycker..
Var golven åtminstone okej?
Jag var tvungen att skriva av mig för det etsar sig fast hos mig.. Det kanske är så att jag är en fjömp
men jag vill att mina kunder ska vara nöjda med mig men tyvärr kan jag inte göra mer än mitt bästa. I detta fall vet jag inte vad de tycker..
Var golven åtminstone okej?