Huvudvärk på intågande igen..

Denna huvudvärk.. Den förstör mig, de runtomkring mig och mina dagar! Fy..
Jag känner att den är på gång nu. En svag bris fyller mitt huvud och då, ja då vet jag att den snart är här. 

Jag fick tid till läkaren nästa vecka då det faktiskt inte går att leva med denna förbaskade huvudvärk längre och speciellt inte när den gör så att jag blir ljud- och ljuskänslig samt illamående och ibland to.m, kräks av det.. Något är fel då känner jag! Sedan kan man ju fundera på varför jag inte sökt hjälp tidigare.. Mja, jag och min envishet kanske.. Tanken om att det nog bara är spänningshuvudvärk.. Det kan så vara ändå -
men jag vill ha det svart på vitt vad det är! Jag orkar inte detta. Orkar inte med ovissheten längre.. 

Det kan hålla på från en timma upp till tre dagar, för att vara borta en dag och sedan komma igen. 
Så intensivt och så otroligt jobbigt.. Trött blir man också efteråt. Den tyckst heller inte komma regelbundet, eller när jag haft det extra stressigt eller när jag ansträngt mig utan den bara kommer, men ibland även denna lustiga känsla. Som en bris i huvudet som varnar mig att "nu är den snart här, din huvudvärk, med besked.." 

Jag vet redan nu hur kvällen kommer att bli. En mor som går nedåt hukad, göra mat, ta hand om barnen, göra matsäck, ge vovvarna mat, tandborsta barn, läsa, natta, ut med vovvarna, ta fram till morgondagens jobb etc etc.. Och mitt i allt kommer min sambo säkert påpeka att "så illa kan det inte vara för då skulle du ju inte kunna göra allt det du gör.." Men jo. Jag måste ju! Eller måste, måste jag inte, jag vet att min man också ställer upp och hjälper till om det verkligen behövs - så dum är han inte! Fast jag vill inte be om hjälp då jag vet hur han har det, vad han går igenom vareviga dag.. Usch. Jag får han ju att tro att inget är fel eller att det inte är så farligt bara för att jag idioten inte vill be om hjälp! Måste nog lära mig att be om hjälp.
 
Just nu är det som sagt bara lite brus, lugnet innan stormen, ljuset innan kvällen eller hur man nu ska tolka det. Man lär sig vad kroppen ger för signaler helt enkelt och man lär sig vad som komma skall. 
Barnen slutar snart skolan, de kommer hem och gör sina läxor sedan har de lite fri lek (xbox brukar det då bli) för att sedan avrunda med lite lek i pulkabacken. Har jag tur slipper jag bråk (det vore förödande när man har huvudvärk om den har brutit ut tills dess vill säga) annars får jag ta mig igenom det också. 
Jag tänkte duscha lite innan jag ska börja med dagens middag biff med potatis och brunsås och sedan hinna med lite annat..

Igår åkte jag hemifrån halv sju och kom hem kvart i fem, imorgon åker jag halv åtta och hoppas på att vara hemma betydligt tidigare.. Fast visst, jobb är ju jobb och jag kan inte klaga på mitt jobb eller mina arbetskamrater - jag trivs med det jag gör även om man blir lite mör i kroppen dagen efter. 

Ska även jobba på fredag förmiddag så denna vecka har inte inneburit mycket ledigt för min del, vilket i vanliga fall kan innebära veckovis ledighet.. Haha.. Fast å andra sidan börjar våren komma och då brukar det dyka upp mycket jobb har jag hört så det ska bli spännande detta. 

Snart fyller min minsting 8år också, om ca en vecka fyller min lille D år. Gud vad tiden går fort! 

Kommentera här: